Save my pride

här händer det grejer
det har varit lite mycket nu på senaste tiden
först så var jag & hanna i stockholm ju <3
pride var mycket trevligt & dit vill jag tillbaka nästa år



jag & hanna hade jättemysigt i stockholm
åkte tunnelbana hit och dit
gick på naturhistoriska museet
& där kunde vi hitta massa spännande & läskiga djur :P
sen på kvällen när vi kommit hem till markus så
drack vi lite vin och spelade lite guitarhero :D
hanna åkte hem på lördags eftermiddagen
så då drog jag tillbaka till markus
han skulle ut & träffa några bekanta men jag stannade kvar
eftersom jag var trött efter att ha yrt runt hela dagen
senare så frågade dom om jag ville komma till gamla stan & möta dom
& jag hade vilat klart så då tog jag tunnelbanan dit
väldigt mysigt var det där på kvällen
är alltid mysigt i gamla stan i och för sig :D

tyvärr så fick jag inte tag i varken anna eller marianne när jag var där :\
hem kom jag i alla fall på onsdags förmiddagen
åkte med ett tidigt tåg från stockholm

väl tillbaka i ljuva dalarna så var jag hos mamma å grejade lite först
sen över till hanna å hälsade på
hanna skulle till körskolan på eftermiddagen
& hon ville ha sällskap på sin första körlektion
så jag hängde med dit
det var roligt att sitta med där i baksätet
hon var väldigt duktig tycker jag :D
snäll körlärare hade hon med

när jag väl kom tillbaka hem till min lägenhet så var jag en aning trött
men när jag skulle sova så fick jag inte göra det för mina grannar
väggarna är väldigt tunna så man har saker man inte vill höra s:
tur nog så skulle jag inte upp å jobba dagen efter

jag jobbade på rickards födelsedag
jag & alex jobbade tillsammans & det var trevligt eftersom vi inte gjort det på länge
det gick bra trots en massa luriga tyskar som härjade :P

efter jag slutat så tog jag tåget till säter
jag skulle nämligen på jobbintervju i avesta kl två
mamma & jag åkte mot avesta & hade jäkla problem med att hitta stället som det var på
det var inne på industriområdet & vi åkte fram & tillbaka ett par gånger xD
tillslut kom vi rätt, jag träffade en snäll tjej som intervjuade mig
tyvärr så var jobbet inget för mig

vi lämnade avesta & stannade i hedemora på lappens och käkade lite
när vi satt oss ute så kom det fram en tant som sa hur fina kläder hon tyckte jag hade på mig :D
jag blev lite paff men glad så klart, inte ofta folk kommer fram & säger sånt

när jag kom till borlänge så sprang jag in på blomaffären och köpte en blomma till rickard
sen när jag kom hem så pilade jag ihop ett kort till honom också

så här blev det & jag blev nöjd med det :D rickard också verkade det som :P

när jag kom till rickard så höll han på med att pilla på sin nya cykel som han köpt
sen skulle han duscha så jag fick uppdraget att cykla till maxi å handla juice & pringles
när jag kom tillbaka så satte vi oss och provade hans nya guitarhero metallica som han fått :)
det var ruggigt snyggt gjort & roligt var det också :D
vi började spela runt kl sju & spelade fram till när jessica slutade jobba runt kl elva ungefär :P
men då var man ganska trött i händerna & ögonen
då var det skönt att gå hem & lägga sig

dagen efter fick man ingen ro heller
upp & duscha, göra sig klar för att dra till säter
jag & mamma var upp till marlene som kommit hem från jamaica
vi fick se bilder & höra på allt de gjort där borta
sen åkte vi hem & grejade, gjorde oss iordning för att (vad mamma trodde) åka och äta hos rickard
men vi väntade egentligen på marlene som skulle komma å hämta oss
& mamma som är tidspessimist så ville hon åka typ kl tre redan
vi skulle vara i borlänge strax innan fyra
så när hon ville åka så var jag tvungen att hålla henne kvar på nåt vis
hon blev ganska fundersam & lite orollig tror jag
hon började väl förstå att det var nåt lurt på gång
när marlene väl kom så gav hon mamma en öl och sa att det var för att lugna nerverna
& frågade om hon var höjdrädd
vi åkte & mamma vägrade dricka ölen när marlene sa att hon skulle få hoppa fallskärm
vilket mamma inte trodde på så klart xD

vi gick till bowlingen och där väntade carina, clas, ronja, rickard, jessica & mormor
jörgen kunde tyvärr inte komma, annars hade vi varit alla som var tanken
detta var mammas 60 års present :)
jag tror clas eller daniel vann bowlingen, jag fick sisådär 200 poäng eller nåt efter 4 spel
inte helt dåligt kanske, kul var det i alla fall :D

sen gick vi till coco thai, där vi nästan var ensamma och åt
var väldigt mysigt att sitta där & äta allihop
jag käkade kycklingspett med jordnötssås, nom
när vi ätit klart så åkte carina & dom hem
vi andra gick till rickard och drack öl & vin
kollade på bilderna som marlene & daniel tagit på jamaica

mycket trevlig kväll som avslutades med att jag gick hem & däckade
jag var trött som vanligt men sov väldigt gott i alla fall så nu är jag pigg
jag blev uppring av Åsa när jag satt på coco thai & hon undrade om jag kunde jobba på måndag
& det sa jag ja till såklart :) så jag var nyss förbi brage, hälsade på alex & hörde lite för morgondagen

nu sitter jag här & degar lite, väntar på att alex ska jobba klart
då ska vi till falun & jag ska få se hennes nya lägenhet :D
sen får vi se vad som händer

nu blev det här ett långt inlägg
blir så när man inte orkar eller har tid att skriva på ett tag :P

poff

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0