fullt upp

gårdagen var jag inte hemma speciellt mycket
mamma kom hit klockan tio, vi skulle leta efter en väska till henne
vi hittade en fin på Åhlens och sen åt vi lunch på matpalatset!

klockan ett var det personalmöte på Brage så jag gick dit och mamma åkte hem till säter igen.
det var som vilket möte som helst, vi satt där och såg uttråkade ut och det var lite tjaffs om några saker.

halv tre var det slut på mötet och då tog jag bussen till falun
där var det full gång med mösspåtagningen
jag träffade Anki och såg massa folk från NTI
bland allt folk var Alex, hon var inte jättesvår att hitta nu när hon har oranget hår :D





efter hon hade hoppat, mumlat på latin och kastat mynt så letade jag på henne och snackade lite grann.
sen var det dags att dra sig mot borlänge och sen säter.
i säter så hängde jag med hanna och kikade på skolavslutningen som var i kyrkan.



jag blev kvar i säter eftersom att jag skulle ta sällskap med Marlene ner i säterdalen och kolla på högstadiets skolavslutning. och det var klockan halv nio på morgonen så då skulle jag få gått upp väldigt tidigt om jag skulle åkt buss härifrån. det var nog tidigt med halv åtta :P

Emil & Ronja växer så det knakar, båda två är så gott som lila långa som mig.
Emil är till och med längre än mig xD
sluta väx tycker jag xD inte växa om mig sådär. :P

nu är jag hemma i alla fall trots att jag trodde jag skulle bli tvungen att åka tillbaka till säter.
jag fick nämligen skjuts av Carina för dom skulle till borlänge efter avslutningen.
på vägen så kom jag på att jag glömt min jacka kvar hemma hos mamma.
och så kände jag i byxfickan, jag hade mobilen med mig, vad bra tänkte jag, då gjorde det inget att den blev kvar där.
sen så släppte dom av mig och när jag går bredvid coco thai så tänkte jag att jag skulle leta fram nycklarna
då har jag ju såklart dom i jackan!
som tur så kunde mamma komma hit med jackan
och medan jag väntade så tänkte jag att jag kunde gå och hälsa på Jessica
när jag ser deras lägenhet så kom jag på att hon är i örebro idag så jag fick vända och gå tillbaka
då gick jag in på biblioteket och kikade i lite böcker
jag började bläddra i en bok som hette "1000 berömda konstverk" och hittade lite intressanta saker




den här som är målad av Salvador Dali


den här målningen är gjort av Jackson Pollock och heter Number 1
den nämns i något avsnitt av Sex and the city och därför jag reagerade när jag såg den.


det här var tydligen ett självporträtt av Pablo Picasso.

Kommentarer
Postat av: Zandra

En riktig heting den där Picasso! ;D

2009-06-09 @ 12:36:04
URL: http://counting.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha och jag insåg att man inte ska vara nykter på mösspåtagningen! Men kul att du kom och tittade :)



Btw, Jackson Pollock är awesome!

2009-06-09 @ 21:46:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0