Scorpions - Still loving you

idag är det den 6e oktober
idag skulle min pappa fyllt 71 år
tyvärr hinner jag inte till säter & sätta ljus & blomma på hans grav
men jag ska tända ljus ikväll för honom
jag sitter & tittar på gammla kort som jag fått av mamma
som är på mig, rickard & pappa
jag har mycket fina minnen från när jag var liten

jag & pappa brukade sitta ute på trappen på sommar mornarna & dricka te i solen
jag har ett jättefint kort på oss tre, då vi alla sitter i hammocken, rickard sitter i pappas knä med mig i sitt knä, insvept i en filt, jag kan inte vara gammal på den bilden, rickard ser jätteglad ut iaf. :) vi brukade ofta sitta i hammocken & grunga, vi har sovit där en del sommarnätter till och med.
en sak som vi alltid gjorde på sommaren var att grilla, gissa vad? ja flintastek såklart, med rödbetssallad! :)
ni som känner mig, jag antar att ni märkt att jag gillar flintastek & rödbetsallad, där har ni vart det kommer ifrån :)
pappa brukade ta med mig på sin vespa då & då, så letade vi smultron efter vägarna.

en sak som jag verkligen minns med min pappa var att han alltid gick runt i träskor, inne som ute, förutom i vardagsrummet, då tog han av sig träskorna utanför dörren. så man kunde se om han var där inne, titta om skorna var där bara. eftersom han gick runt i träskor så gjorde jag såklart också det, jag minns att jag hade ett par blåa.

såhär på hösten när svamparna börjar ploppa upp så brukar mina tankar vandra över till pappa, för han brukade alltid ta med mig & plocka svamp, rickard var säkert med han också :) jag letade jämt efter kantareller, det var (och är fortfarande) den enda svampen som jag gillade.

på vintrarna så brukade vi allihop åka ut på ljustern & pimpla
hemma på gården så åkte vi pulka ner från grannen ända ner till vägen, eller så gick vi till pulkabacken :)

vi hade ett ställe efter uggelbovägen där vi brukar vara då & då, där det växer jättemycket vitsippor & det rinner lite vatten intill, dit brukade vi cykla & plocka vitsippor & harsyra. jag har varit dit några gånger nu på senare tid med, tillsammans med hanna, var lika mysigt nu också. :)

jag saknar dig





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0