skoldag #1

idag var första skoldagen.
det känns konstigt att vara tillbaka i "skolbänken"
idag har jag & några tjejer varit ute och kikat runt här i kristinehamn. vi gick ner på stan, tittade runt vad det fanns för affärer, vi hittade jc, lindex, kappahl, appoteket, frisörer, gym, gallerian vintergatan. inte så mycket mer. :P 
vi in på en kyrka & tittade runt lite, sen vandrade vi tillbaka till skolan. då satt vi oss i uppehållsrummet ett tag & sen började de bli dags att dra sig neråt, där var det dags för lunch. lunchen var riktigt bra, det var kycklinggryta med ris, väldigt gott var det, jag blev supermätt. så hoppas bara den standarden håller i sig så man får ordentlig mat så man orkar träna hela dagarna. 
vi satt nere i matsalen bra länge & snackade men klockan sprang iväg & sen var klockan nästan ett så vi skyndade upp i aulan där vi skulle samlas. där fick vi höra på det vanliga rektorstalet först & lite lärare fick komma upp och säga några ord. kuratorn fick prata lite & sen fick alla klasser gå iväg med sina klassföreståndare. 

vi gick iväg med carina som är lärare i modernt. vi satt där i ett klassrum, borden var uppställda som ett U.
sen fick vi sitta två och två och intervjua varann sa hon att vi skulle göra. sen fick vi berätta för resten av gruppen om den personen som vi intervjuat så alla fick lära känna varann typ. det var inte så farligt men jag blev presenterad som Lisa. :P
efter vi gjort det fick vi fylla i lite papper och fick med oss mer papper att läsa. nästa sak vi skulle göra var att vi blev indelade om fyra. då skulle vi göra en "reklam" om ett nummer som vi skulle komma ihåg. det var numret vi skulle ringa för att sjukanmäla oss. våran grupp hade typ hjärnsläpp så vi kom inte på något bra men vi fick i alla fall ihop något som vi fick visa för varann sen. man skulle liksom göra nåt så att man kom ihåg numret, vi fick exemplet om 118 800. vårat blev inge vidare men vad gör det. 

efter det så gick vi ut på gräsmattan utanför skolan. där satt vi en stund medan lärarna grejade med nåt. sen skulle vi tydligen spela bingo. vi fick en bingobricka som det stod massa saker i rutorna. det stod bland annat "har jobbat som korvstoppare", "har övat på hjulningar en hel sommar", "har jobbat som frukostvärdinna för first hotel". sen skulle man ju såklart gå runt & fråga alla dansare vilken som hade gjort vad & skriva dit deras namn i rutorna & sen få dom i rad så man fick bingo. det var ganska kul & bra sätt att få alla att prata med varann. för först börjar man ju med dom som är bekanta & ju färre rutor man har kvar desto fler folk man inte pratat med innan får man lov att gå fram & prata med! 

när vi lek klart med det så fick vi fika! lärarna hade bakat någon kladdkaka & blåbärspaj! så vi satt där ute i gräset & åt & pratade. sen läste lärarna upp alla "påståenden" som stod i bingorutorna, så fick man ställa sig upp & folk fick fråga om det var något med det som stod i rutan som de undrade över, & så fick man presentera sig, säga vart man kom ifrån, om man hade några syskon & vad man gillade att göra osv.

efter det så var våran första dag på kps slut!
då gick vi in & grejade lite för att sedan bege oss ner på stan igen. nu var vi lite flera än första gången, då var det bara jag & två till tjejer, pernilla & maja.
nu var vi, jag, pernilla, maja, victoria, annika, rebecca, julia. tror inte det var någon som jag glömt.
vi gick ner  & tittade lite på staden & vad som fanns var, gick in i gallerian en sväng. 
när vi kikat klart så gick vi till coop som vi var på väg till. där shoppade jag & victoria lite ingredienser till middag.
på vägen ut från coop så skaffade vi även medmerakort, så nu känner jag mig ganska vuxen, haha. :P

sen skyndade vi hem i värmen, det har varit riktigt fint väder idag! härligt! jag var då väldigt hungrig kände jag så vi började med maten på en gång när vi kom tillbaka. 

efter det så hände inte så mycket mer spännande. vi satt i soffan alla nio tjejer på elevhemmet & tittade på fångarna på fortet tillsammans. 

eller jo en spännande sak fick vi veta idag. det är att vi ska ha en föreställning redan vecka 38, 23-24 september tror jag det var. det var väldigt pang på tycker jag. men det ska bli kul. sånt är roligt! vi lär väl få mer information om det längre fram. nu vet vi typ inget om det. vi vet i alla fall att vi ska fortsätta på den korreografin som vi gjorde på intagningsprovet. det ska vi nog göra imorron för den första lektionen vi har imorron kl 08.40 är jazz, så vi får se om det sitter kvar nåt av det vi gjorde. det lär väl komma så fort man börjar. det är till låten meet me half way med black eye peace i alla fall. den var rolig minns jag, fast jag inte hängde med precis :P

nej nu ska jag nog ta & lägga mig, ska upp strax efter sju imorron så man kan få i sig ordentlig frukost. blir gröt med musli, äpplen & kanel! det borde man väl orka dansa ett tag på :)

goodnightpoff! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0