gårdagen

innan det blev söndag så träffade jag alex på brage på kvällen, ville knappt gå hem & lägga mig för det kändes så läskigt att det verkligen var söndag på när jag vaknar nästa dag. vi kramades ett par gånger där bakom. men jag vandra genom mörka borlänge & iväg bort till rickard & la mig på deras soffa. vaknade tidigt nästa dag, vi käkade frukost och far iväg strax innan nio för att hämta vagn. sen hem till mamma för att slunga i allt i vagnen & bilen. 

vi lämnade säter strax efter klockan tio & brummade hela långa vägen, vi stannade i lindesberg & käkade hawaiikebab :D sen så åkte vi vidare mot kristinehamn. jag blev helt rädd när jag såg skylten till kristinehamn.. det kändes också läskigt att vi verkligen var där. 

vi hittade in till skolan & körde upp framför elevhemmet. där stod marianne & välkommnade oss, det var lite andra folk som var där & grejade redan. på väg in för att titta på rummet så mötte jag en tjej jag kände igen från dansproven, Annika, det var skönt att se någon man kände igen där. jag fick en nyckel till rum sjutton. rummet såg helt okej ut! vi gick ut & släpade upp allt från vagnen & bilen. det tog inte så lång stund. vi grejade i mitt rum, satte på nya lakan på täcken & packade upp lådor. la in saker i garderoberna. det blev mysigt när mina saker kom in där. vi åkte en sväng till coop & handlade lite snabbt, bland annat ett par gardiner, lila panelgardiner med vita ringar på. jag tyckte det behövdes något sånt i det kala rummet. 

sen var klockan nästan fyra så vi brummade tillbaka för vi skulle ha lite samling i allrummet med de som bor på hemmet. så jag fick se lite vilka som kommer bo här & fick lite allmän information. 

vi grejade vidare i mitt rum, så det blev lite ordning på allt. plockade in lite torrvaror i köket på min hylla i köket :P vi behövde lite mer käk så vi svängde tillbaka till coop. jag fick en blomma av mamma som inflyttningspresent. tyckte det var trevligt med lite liv i rummet. så den tackar jag för. 

när vi kom tillbaka till skolan så var klockan ganska mycket, runt klockan sex, så då var det dags för mamma & rickard att åka hem. det kändes lite tungt, för då blev det väldigt på riktigt. blev lite ledsen när de åkt men det gick över efter att jag hängt på mitt rum ett tag & sen drog ut i korridoren. tänkte att jag skulle gå ut & fotografera lite men jag kom inte så långt..

där träffade jag på maja som stod & försökte öppna sin rumsdörr. vi hade lite problem med nycklarna & låsen, för det var lite speciallare på dom, man är tvungen att sätta i nyckeln rakt, en liten lampa ska lysa grönt och då kan man vrida på nyckeln, annars funkar det inte. vi började prata, ställde oss i hallen. eftersom så kom det fler dansare som fastnade en efter en och sen tillslut stod vi fem stycken & snackade där! det var väldigt trevligt att få snacka med alla tjejer som ska bo här på elevhemmet. 

vi gick sen runt & tittade in lite på varandras rum & fastnade inne i victorias rum, där hon, jag, annika och rebecka satt där & snackade ett tag! 

sen var klockan ganska mycket så vi satte oss i uppehållsrummet & kikade på two and a half men som gick på sexan. efter det så var jag väldigt trött så jag gick in på mitt rum, la mig & läste & däckade rätt så snabbt ändå. jag sov ganska djupt tror jag & sen vaknade jag runt halv åtta dagen där på. 

hur jag haft det idag, det kommer senare. nu ska jag se på fångarna på fortet! vi har packat in oss alla tjejer i hörnsoffan & fotöljer. vi är nio stycken som sitter här just nu. mysigt!

POFF









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0