tisdaghurray

idag har det varit en lång dag.

först på morgonen hade DL balett.
första lektionen.
det gick väldigt bra tycker jag.
vi stod vid en stång & gjorde massa övningar.
jag har ingen aning om vad de hette, för det låter ju som grekiska ungefär.
men det gick bra & svettig blev man.
man tror typ inte att man ska bli det av balett, men det blev man allt.
det tog ganska mycket i höfterna & fötterna av den lektionen.

sen hade vi danshistoria.
då fick vi massa info & redovisningsuppgifter.
yäy.. min grupp ska ha andra redovisningen, alltså om en vecka precis.
vi fick ämnet dansen på medeltiden.
vi får la se vad vi kan få ihop av det. 

på improvisationen fick vi göra små stycken på en stol :P
kanske låter konstigt, men vi använde oss av stolen.
en låg, en mellan & en hög position.
& så rörde vi oss emellan dom.
vi gjorde väl ett & annat mer men det minns jag inte nu vad det var :D

sista vi gjorde idag var fysisk teater.
det låter ju lite skumt det med.
men kul var det.
vi fick gå runt i rummen & göra lite olika övningar.
men sen fick vi gruppera ihop oss om fyra personer.
& komma på en saga som vi skulle försöka utspela  det i fem stillbilder.
vi i gruppen skulle illustrera vad som hände.
publiken fick sitta tillsammans & blunda medan vi gjorde nästa "frame" som man kan kalla det.
& titta när vi stod redo & stilla.
det var spännande & roligt :)
i min grupp gjorde vi de tre bockarna bruse. 

våran lärare i den klassen är john persson, en engelskman
han är riktigt schyst & det är spännande att ha en klass som lärs ut på engelska. 

idag har i alla fall känslorna yrt lite.
sov inte så bra inatt så jag var inte så alert.
men jag kom igen dagen i alla fall. 

nu borde jag väl sätta mig & söka lite på dansen på medeltiden.
men väntar nog till pernilla kommer tillbaka, så vi kan göra tillsammans. :)

POFF!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0