uppsala fram & tillbaka

igår var jag & alex på roadtrip
vi hamnade i uppsala!
där var det väldigt mysigt
men vi höll på att hamna i stockholm först
för vi missade avfarten xD
men vi bara vände & brummade åt andra hållet ett tag
det var ju i alla fall inte det lättaste att parkera där
det tog ett tag innan vi fick nån plats :P
men tillslut parkerade vi mitt i stan, sweet.

vi gick en sväng & kikade på rean i alla butiker :D
(som vi hann med) då vi kom fram runt kl tre.
jag shoppade en bok, ett kort, två tröjor
sen kl sex började allt stänga ihop sig
så vi vandrade vidare
& hittade en bio!
så vi väntade tio minuter & sen gick vi & såg New York, I Love You.
en mycket skum men fin film!
efter det var klockan runt åtta
vi gick igenom uppsala, tittade på domkyrkan
vi blev hungriga & hittade tillslut ett litet ställe som såg mys ut
så vi gick in & tog varsinn sallad & satt på uteserveringen !

klockan närmade sig tio så vi pilade tillbaka till bilen
vinkade hejdå till uppsala & susade hemåt!

det kändes som att det tog ungefär en timme att komma hem
jag trodde det skulle ta längre tid än dit
för det var mörkt & regnade som tusan, så jag körde inte så snabbt
men det var som att vi var hemma på ett kick :D

det var väldigt skönt, för båda vi var trötta ^^
så vi la oss & däckade rätt snabbt

det var en mysig utflykt!
& uppsala vill man komma tillbaka till.

nu ska jag sminka mig & äta frukost
kl 11.45 börjar jag jobba!
jag jobbar fredag-måndag
sen ledig i två dagar! woho.

idag försvinner min lägenhet också.
sad.
mamma ska vara med på besiktningen
eftersom jag, så klart, jobbar & kan inte vara med
så hon kommer till jobbet & hämtar mina nycklar sen idag

byepoff!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0