snögrankräm

idag har det varit en lugn & skön söndag på elevhemmet. 
det har varit väldigt mysigt.
jag somnade vi fyra inatt så jag vaknade ganska sent.
gick upp runt halv elva ungefär. 
då grejade jag runt i mitt rum, städade, skrev julkort osv. 

sen åt jag frukost med julia & hennes kille.
han hade pepparkaksdeg med sig så vi bakade lite :) 
& lyssnade på julsånger. 

sen tog jag, maja, cristoffer & julia en sväng till coop.
i det fina vinter vädret, snöade & blåste som tusan. 
men vi kom till coop. handlade en massa saker.
vandrade hem så fort vi kunde! 

väl hemma så gjorde vi mat & sen tittade vi på van helsing. 
till efterrätten som var kräm som jag hade köpt så kollade vi på mulan.
mycket nostalgiskt och kul :D 

efter den var slut så gick vi upp på vinden och letade på granen.
vi hittade även lite glitter men inga kulor o:
men det löser vi på något sätt :D 
det blev lite allsång med cristoffer på gitarr innan folk började droppa av. 



nu sitter jag här och lurar på mitt rum.
ska snart gå och lägga mig tänkte jag.
få se om jag lyckas nå bättre än igår :P 

det har varit skönt att det varit ganska få på elevhemmet denna helg.
man kommer varann lite närmare då känns det.
jag trivs väldigt bra här. jag känner mig ganska hemma.
speciellt med alla folk som bor här.
jag kommer verkligen sakna dom & att bo så här.
trots att det självklart är drygt ibland så är det himla mysigt! 

igår satt vi åtta personer i uppehållsrummet och kollade på tarzan. 
vi hade alla innan gått till netto och handlat för att göra tacos.
det har blivit en hel del disney nu & det är himla trevligt tycker jag!
nej det ska bli skönt att gå på jullov men jag kommer sakna allt & alla här. 
vi har ju ändå trots allt bott ihop i ett halvår.
det känns som att vi känner varann ganska bra nu :)
natti ! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0