fullt ös i Molkom

nu är jag tillbaka hemma i soffan! 
helvete vad skönt det är. 

jag var väldigt trött imorse.
men dagen gick ju bra för det.
vi träffades kl sju utanför skolan.
lastade in mattor och ljusutrustningen i bussarna. 
sen åkte vi strax efter i minibuss till molkom. 

på plats så riggade vi scenen.
och satte upp ljus & stolar för publiken. 
klockan nio fick vi fika i matsalen i skolan där.
sen var det dags för våran grupp att förbereda oss.
vi skulle nämligen gå ut som första grupp att visa vår föreställning.
så det blev lite kaos i omklädningsrummet.
massa tjejer som ska sminka sig samtidigt och byta om. 

föreställningen gick si sådär :P
jag missade på ett ställe då jag skulle vara ute på scenen.
men det var ingen katastrof för jag kom ut innan de hann sakna mig.
jag var med där jag skulle sen ändå. 
det blev bara jävligt stressigt :P

när vi var klara var det dags för Blunderlandet Z. 
en underbar och underhållande föreställning. 

tillsist var det dags för föreställning Nummer femton.
en föreställning på endast sex personer.
väldigt bra också :) 

runt halv tolv var vi klara och hade tackat för oss.
då skulle vi riva scenen också :P
bort med allting fort som fan.
folk var hungriga och trötta. 
jag fick köra minibussen för första gången.
jag var nervös för att köra men det gick bra och var roligt! 

lunch kl tolv och sen kl ett var det dags för workshops. 
jag var med på Bankes & Amandas som var ragga/street.
en väldigt rolig lektion. 

sen var det dags för fika igen :P
där det blev väldigt mycket kamerasnack.
så nu ska jag nog köpa en kompakt kamera.
jag saknar att ha en sån att ha med överallt.
kl halv tre började den andra workshopen för dagen.
jag tänkte vara med på buggen men jag orkade inte leta på salen den var i. :P
så jag var med på raggan/streeten igen :P
men golvet var inte så bra för benen så jag började stretcha efter halva lektionen ist. 
för benen började värka ganska mycket, inte okej.
om man ska orka med en fyra dagar till på turné :)

vi hoppade in i minibussen med Banke.
hade lite allsång i bussen och njöt av att solen sken på oss. 
tillbaka på skolan så langade vi in allt vi hade med oss in i skolan.
sen var första turnédagen slut. 

då bestämde vi oss för att vandra ner på stan för att fika lite.
så vi gick ett par stycken ner till Ejes och fikade.
mycket mysigt att äta lite, snacka av sig och bara ta det lungt! 

nu har jag hittat tillbaka till elevhemmet.
jag sitter väldigt bra placerad i soffan.
härifrån kommer jag inte röra mig på ett bra tag.
jag skulle kunna lägga mig och sova nu typ.
men ska vara vaken i typ två timmar till iaf. ;D 
en jävla tur att vi har sovmorgon imorgon.
det sitter fin det! 
vilken rivstart på veckan.
jag hade en bra dag i Molkom i alla fall. 

nu ska jag se på Pretty Woman! 
POFFFF. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0