miniturnén

idag åkte vår lilla turné till en liten by som heter Kyrkerud.
japp, det är precis som det låter.
en liten håla mitt ute i värmlands skogar. 
men det var mysigt där i alla fall.
det är en konstskola.
så ni kan ju gissa vilka luriga typer som gick där ;)
japp ett par stycken!

kl sju träffades vår grupp utanför skolan.
jag & mikaela körde personbilen med dansmattor och lite ljusgrejer.
de andra åkte i bussen och hade en massa andra saker med sig.
så jag och mika dunkade musik och dansade i bilen ända fram till Kyrkerud.
mycket trevligt var det :D 

väl där så kom vi två fram först.
då skulle vi börja lägga dansmattor och rigga ljuset.
men vi fick sån fin service att två elever på skolan hjälpte oss.
så det gick jättesnabbt, vilket vi uppskattade. 
sen efter en stund kom resten av gruppen. 
scenen blev klar och då fick vi fika lite. 
sen var det bara att byta om och kolla in och utgångar.
samt värma upp och peppa! 

halv elva ramlade det in en massa elever och lärare som vi dansade för.
föreställningen gick bra och pubilken verkade nöjd.
då var det bara att börja packa ihop allt igen. :P
och äta lunch på en halvtimme, god mat vare iaf :D
sen kl ett så var det dags för workshop med dom som ville. 
det var en hel del som kom och var med vilket var roligt.

när vi var klara där efter en timme så fick vi en rundtur på skolan.
det var en konstskola ungefär, så det fanns en jävla massa att se.
måleri, textil, drejeri och en jävla massa annat.
det var coolt att se vad de pysslar med där.
imponerande hur duktiga dom var. :) 

kl halv tre drog vi oss ifrån skogen.
jag och mika dunkade vidare tillsammans i bilen. 
på vägen hem så hade vi och amanda i bussen lite omkörningslek för oss.
jag trodde inte att hon skulle köra om mig med bussen men det gjorde hon.
hur kul som helst ;) 

vi tog oss hem och då var det dags att dumpa dansmattorna på teatern och ljuset i skolan.
lämna tillbaka bil och buss och sen var den turnédagen slut. 

trötta och hungriga rejsade vi in till elevhemmet. 
slängde ihop god mat.
idag blev det en specialare för mig.
det blev spagetti, spenatsås och quornfärs med kikärtor!! 
det var något nytt kan jag säga, men tamefan, det funkade xD 

efter mat och dusch så vandrade jag, CC och Hanna ner till statiol.
dags för att hämta bilarna vi hyrt för morgondagen. 
så jag fick köra två fina Meganbilar till elevhemmet.
eftersom sofia bor en bit härifrån så hämtade jag båda bilarna.
gick ner och hämtade ena, körde hem och sen gick ner igen :P 
och på andra vägen hem så passade vi på att handla på coop och ta oss en fin runda runt Khamn ;) 

nu har jag äntligen satt mig ner igen! 
jag tänkte inte göra mycket mer idag.
jag har ont i fötterna och ryggen xD 
så det blir att lägga sig väldigt snart. 

och förresten, det är sommar nu.
för jag gick utan jacka.
det var inte alls kallt... o.O

godnatt !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0