julia

fjärde stoppet

jag och annika rullade iväg mot tranås.
men innan vi kom dit så hämtade vi upp lina i mjölby. 
vi hittade rätt så snabbt hem till julia som bor en bit utanför stan.
julia var söt och glad som vanligt, hon visade deras hus.
vi åkte till stan för att äta, det blev thaimat, nomnom. 
vi delade på en banana split efteråt, himla gott! 
man lär ju skämma bort födelsedagsbarnet lite.
sen tog vi så klart en obligatorisk sväng på systemet.
julia fick ett grattis av kassörskan. :D

sen var det dags att hämta anna vid stationen. 
hon kom där med sin fjällrävenrygga.
vi handlade lite chips och sen åkte vi tillbaka till julia.
vi fifflade lite med julias present som hon skulle få.
sen var det dags att träffa familjen och äta. 
vi fick även då en jättegod efterrätt, chokladtårta med chokladmousse.
inte helt fel! 

vi korkade upp lite vin och började sprida falska toner omkring oss.
singstar var alltså högst upp på schemat! 
det blev bara finare och finare sång ju mer tiden gick. :D 
vi var nog uppe och sjöng till en halv ett på natten i alla fall.
stackars julias familj som fick lyssna på oss! 

sen hamnade vi i soffan allihopa och snackade.
nån timme senare höll vi alla på att somna i julias säng. 



jag och lina samåkte till lindesberg.
där hoppade hon av och åkte hem.
jag tråkade på tåget två timmar till.
där mamma väntade i borlänge med sin nya fina bil!
den fick jag självklart köra på en gång ;D
det var lite lurigt, för kopplingen var väldigt annorlunda. 
men det gick bra! :D

POFF

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0