Sova i bussäng.

igår på vägen till bussen så blev vi inmosade i en taxi, huur många människor och väskor som helst.
vi hamnade bredvid en blond snubbe som vi sett tidigare i staden.
det visade sig att han var dans så vi började prata lite.
så gott vi kunde, jag kan då säga att jag fattar knappt nåt alls av danska.
en gång så fick han lov att säga det på engelska för varken jag eller nadja förstod vad han sa xD

när vi kom till busstationen så blev det lite kaos.
ingen buss verkade vara rätt buss som vi skulle med.
så vi virrade omkring ett bra tag innan vi hittade rätt.
vi fick sova längst bak i bussen bredvid varann i en fyrabädd.
bredvid oss hade vi även en snubbe som kallades draken.
vi fick vatten och oreos av tjejen som jobbade på bussen.
draken sa att han inte kunde äta dom för de var mjölk i så vi fick hans. :P
bra att äta kakor precis innan man ska sova.
han verkade i alla fall vara en riktigt lurig snubbe. 

att sova i bussen var awesome.
jag låg precis bredvid fönstret.
det var riktigt mysigt att ligga där och titta ut och lyssna på musik.
dock hade jag lite svårt att sova men tillslut så.
man sov iaf bättre än att sitta upp som i vanliga bussar.
det var lite som att ligga och titta på en bioduk :)



vi kom fram till Pakse vid klockan sju imorse.
tjugo i åtta var vi på nästa buss som tog oss till ön Don det, som vi är på nu. 
vi möttes av en vattenbuffel när vi gick av båten.
få se vad som mer händer här :D

ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0