Weekend market.

igår var vi på Chatuchak Market som är den största marknaden i Bangkok.
det är en marknad som bara har öppet under helgerna så vi passade på att kolla in den. 
vi läste om den i vår turistbok som sa att man skulle spendera en heldag där.
jag förstår verkligen varför det rekommenderades, vi kom dit klockan elva.
vi drog därifrån innan klockan sex då den stängde för att slippa folkmassorna.
under den tiden så han vi se säkert bara en fjärdedel av hela marknaden.
såå sjukt stor och galet mycket folk överallt.
den har tydligen 200.000 besökare varje dag.

här står jag i en korsning inne på marknaden:







detta är bara en korsning inne på marknaden av säkert en miljon. 
man blev galet trött av att gå runt där och trängas.
men det var roligt att ha varit där.



ett par fina hörlurar hittar jag iaf. 



och vi avslutade dagen med goda drinkar på denna mysiga gata.
jag kommer sakna detta, helt klart.

nu är det dags för frukost. 
ciao!

(jag har ingen aning om varför texten blev olika stor eller tjock. men det gor inte att ändra i alla fall)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0