mindre kaos

efter att vi hade börjat ha balett så blev jag på lite bättre humör.
för vi hade ny stångskola och först var jag helt opepp och ville typ mest bara sätta mig ner. men sen gick det ju rätt så bra ändå. så det var roligt och det är den stångskolan som vi kommer ha på öppet hus och visa alla som kommer hit och tittar.
sen var det musik, vilket vanligtvis är svintråkigt. men jag och anna gick till elevhemmet och kollade upp tango lite grann, för vi ska redovisa om det för de andra nästa torsdag. som var en del till varför jag var orolig. men nu när vi har kommit en bit så känns det bättre. vi lärde oss ett par tangosteg och det var roligt (: 

på lunchen så hade vi så himla roligt. jag har knappt någon aning om vad vi pratade om men vi skrattade så himla mycket. jag och adam snackade om badkar med makaroner i till exempel. det kan bli så galet. :) 
så då kände jag att jag kommer verkligen sakna dessa härliga personer som jag gått med nu så länge. 
alla är lika galna och skruvade som jag är och jag gillart. 

anatomi var nästa lektion på schemat. då satt vi i ring och pratade med våra praktikanter som är två killar från vietnamn. de fick berätta om hur de om hit, vad de gör om dagarna och hur de började dansa. det var så himla intressant och jag skulle gärna vilja veta mer och träffa mer folk som inte är svenska. för det finns så mycket roliga kulturer som vi inte har någon aning om. och nu fick vi en liten inblick i deras liv. innan vi slutade så skrev de sina vietmanesiska namn på tavlan och det var ju nästan omöjligt att uttala. :)

kör var det sista vi gjorde idag. blev inget projekt idag efter skolan. vilket är skönt för vi behöver nog ta in det som vi fick höra efter genomdraget igår. det var en hel del. kören var i alla fall lika tråkig som vanligt :P
men det allra sista innan vi gick hem var att jag och annika fick välja lite disneylåtar som vi ville sjunga på nästa körlektion. det kommer bli roligt :) annars får vi bara sjunga massa urgamla sånger som bara läraren kan ungefär. eller något skumt på dalmål eller norska. :P 

nu ska jag ta och käka lite mat och vänta på att klockan ska bli halv sex. då ska jag vandra ner på stan för att träffa mikaela, vi ska till christina teatern. vi är i ljusgruppen och idag är det möte mellan sex och nio. så det kan bli himla spännande. jag har ingen tidigare kunskap om hur man ljussätter scener eller dans. det var dels därför jag tog den här gruppen att vara med i, för att det var något helt nytt för mig! 

tänk vad man kan bli på annat humör efter att ha spenderat en dag med alla underbara dansare. 
oj vad jag kommer sakna alla när detta är över om 11 veckor... 

jag & anna när vi var i stockholm med skolan (: 
anna är för övrigt göteborgare och har fått mig att säga "goa" om saker :P
POFF. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0