lev

någon tyckte visst att det var lite dött här. :)
så nu är jag tillbaka en sväng.

denna vecka har varit kort och konstig.
i måndags slutade vi tidigt och det var bra.
då kunde jag fila på mitt solo.
under veckan så har våra lärare haft lite ombytta roller.
vi hade vår balettlärare på moderna.
& idag hade vi jazzläraren på baletten.
det var lite snurrigt kan jag säga. 
vad är nästa, vår moderntlärare på jazzen?
åh nej, det skulle inte funka. d: 

det har varit en himla svettig vecka.
det har varit varmt och fuktigt och då blir det galet varmt i danssalen.
svetten har sprutat.. inte bara på lektionerna utan ännu mer på soloarbetet.
åh helvete vad jobbigt det är att göra solo.
man bara nöter om och om igen, tar i allt vad man har & slänger sig hit och dit.
så nu har nästan alla man pratar med ont någonstans eller fullt med blåmärken. :P 
själv så har jag ont i mina axlar. jag fattar inte vad det är jag gör på solot som ger mig det.
men det spelar ingen roll, i morgon kör vi ! 

jag är inte alls speciellt nervös för det just nu. 
jag är rätt så nöjd med mitt solo.
men jag vet inte hur jag kommer reagera imorgon när väl mitt namn dras och jag ska ställa mig upp framför hela klassen, lärarna & de inbjudna gästerna. 
det kommer bli ett gäng med folk. 
men det ska bli galet intressant att se vad alla har fått ihop!

som tur så är jag himla trött nu efter att inte ha sovit så mycket inatt och denna långa dag.
så jag kommer inte kunna/orka oroa mig för solot något, utan jag kommer antagligen däcka så snabbt jag lägger mig på kudden! kroppen är ganska så slut nu. jag har väl dansat i över fyra timmar sammanlagt idag. 
det känns. 

så därför tänker jag inte sitta här å häcka nå mer. 
min säng väntar på mig. 
jag ska ladda för solot & den grymma långhelg som vi har framför oss!! 


jag delar med mig av två bilder från det tyska landet. 


Lindau 


utsikt över münchen.

godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0