Första advent.

det var första gången jag tillbringade första advent i Thailand och på ett berg.
det var en spännande upplevelse att åka dit.
lärarna ville ta med oss på en liten utflykt.
så det var vi tre och fyra lärare som åkte igår efter lunch.
det tog att tag att åka dit, men väl där så packade vi upp våra tält.
sen skulle maten fixas, vi fick en liten grill som vi stekte bacon, kyckling och räkor på.
även en liten soppa med glasnudlar och blad och sallad i. till det var det sticky rice.
väldigt gott att sitta där och grilla maten och sen äta den med händerna och pinnar. 
vi satt och drack lite cider och pratade resten av kvällen.
det blev sängen (läs, tältet) ganska tidigt eftersom det blev ruggigt och kallt så fort solen gick ner.

jag la mig för att sova i tre tröjor (linne, långärmad, tjocktröja) och två byxor + strumpor.
över mig hade jag en filt och ett täcke men det var kallt ändå :P
jag somnade runt klockan tolv någon gång efter att ha vänt och vridigt mig länge.
sen vaknade jag och kollade på klockan kl. 5 :P
en timme senare hörde jag att de andra lärarna börjat prata lite så jag gick också upp.
det hade börjat ljusna lite och vi tittade på soluppgången vid klockan sju. 

vi packade ihop våra tält och åkte högre upp på berget, på toppen är det 2600 meter över havet.
det var inte så speciellt varmt där uppe heller.
det stod på en skylt att den högsta temperaturen som varit där uppe var 17 grader samt lägsta var 3 grader. 
vi stannade på ett ställe på vägen ner för att titta på utsikten där man såg längre.
man såg bergstoppar och hur molnen låg omkring, det var häftigt.

innan vi kom ner så stannade vi på en marknad, där fanns det mycket roligt så vi shoppade loss lite :)
det var fullt med smycken, frukter, sjalar, väskor, vin och så vidare! 

jag tog mycket kort men inget som jag orkar lägga ur kameran nu :P

ciao,
glad första advent!

Kommentarer
Postat av: AlexikexT-rex

Hihi stekte ni bacon?



Puss på dig fru.

2011-11-28 @ 23:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0