school

Tisdag, 1 November
Jag sov inte helt riktigt inatt för jag var lite nervös inför skoldagen idag.
Jag är duktig på att oroa mig i onödan för det var en riktigt bra dag!
Det blev ett kärt återseende med mina tre klasser.
Första klassen, mina fyror verkade glada att se mig, jag gick igenom lite om färger som vi gjort innan lovet, vi gjorde några övningar och sen fick de färglägga en bild enligt siffror och färger på engelska, så klart. Jag kom in i lärarrollen så fort som jag kom in i klassrummet, det var som att vi aldrig varit iväg. Så det kändes riktigt skönt!

Andra lektionen med mina femmor var riktigt rolig. Det brukar vara svårt att få dom att förstå vad jag menar för dom är väldigt många i klassen och inte så bra alls på engelska. Men deras lärare var där när jag kom dit så hon var med en stund och förklarade för dom vad vi skulle göra. De fick också göra lite repetition om färger och när de skulle färglägga så blev eleverna glatt överraskande när jag också satt mig ner och fyllde i med några tjejer vid ett bord :P Jag tror inte att de ser det så ofta.

När jag väl kom in till min sjätteklass (de hade tydligen längtat efter mig för några stod och väntade så fort jag kom ut från den innan) så satt en tjej och fick sitt hår klippt :P Tydligen var dom klara för de slutade på en gång när jag kom in dit. Denna klass gillar verkligen mig och jag tycker att det är jätteroligt att ha dom, dom blir alltid lika glada när jag kommer dit. De är lätta att ha eftersom dom är så pass duktiga så man kan göra sig förstådd bra och när jag gav dom färgläggningspappret så jublade dom, haha. Så himla fin klass det där.
Sa jag att den klassen gillar mig? Det blev lite kramkalas innan det var slut och de skulle gå och äta lunch. Eleverna i den klassen kramar på mig så fort de får chansen, haha.

Efter lektonerna var slut så åt vi också lunch med de andra lärarna, alla var där förutom Kae som vi saknade. Men tydligen kommer hon tillbaka imorron i alla fall. Vi planerade för morgondagen och det gick snabbt för min del för jag hade redan en idé som jag fått under lektionerna. (:
Vi tog en lång promenad i djungeln efter skolan och sen en liten tripp till marknaden för att köpa bananer och lite mer vatten. Det är nämligen dåligt om dricksvatten här just nu, det var helt slut idag när vi åt middag. Men förhoppningsvis kommer det en leverans med mer vatten imorron.

Onsdag, 2 November
Idag var Kae tillbaka i skolan och det var jättekul att träffa henne igen och vatten hade det kommit idag också! Skoldagen har varit som vanligt, rullat på bra.. Kanske förutom att en elev i min femte klass tappade en tand under lektionen som flög över bordet, det var jag inte med på direkt, haha.
Vad som helst kan hända på lektioner med thailändska barn, det är inte helt ovanligt att ”bråkstakarna” i klassen springer runt och slår på varandra. I min sjätteklass idag så hade jag rättat en uppgift som vi höll på med till en elev, då tog han sin bok och satte sig med några andra längst bak i klassrummet och skulle låta de skriva av. De hann dock inte så långt innan teacher Linda var där ;)

Vi sa till Kae idag att vi jättegärna skulle vilja vara med och laga några thailändska rätter som vi brukar få äta här så kan göra dom hemma också. :) Det verkade inte alls vara ett problem och hon sa att hon skulle prata med Tim som lagade mest mat på skolan! Spännande! 

Nu ett tag har det bott en massa snickare här med oss, ungefär 5-10 personer, de har byggt ut köket och även byggt ut på övervåningen. Så nu verkar det som att vi ska få lämna marken och alla gosiga djur och flytta upp till övervåningen. Det har vi inte direkt någonting emot, ett nytt rum, ny madrass och nygjord toalett! (:
Vi får se vad som händer...! 



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Här får du en kommentar. Hmm vet inte riktigt vad jag ska skriva. Supersnygg byxdress. Halsband också riktigt nice. Fanta i en påse lät ju spännande. Var den god? Kram

2011-11-02 @ 21:19:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0