slut

festivalen har tagit slut.
vi tittade på avslutningsparaden i chiang mai i fredags.
den var galet stor, lång, pampig och allt på samma gång.
det är svårt att förklara men det var en härlig känsla.
himlen var full av ljus, staden var full av liv. 

men jag tyckte att firandet här i maetoob var helt underbart.
det var intimt på ett annat sätt när vi känner folk här.
eleverna och barnen ville vara med oss och det känns så fint.
vi känner oss väldigt välkomna och omhändertagna.
jag kommer verkligen sakna det här. 

i lördags så skickade jag paket till sverige.
ett paket med saker jag köpt här, julklappar bland annat.
som jag inte vill släpa på när vi tar oss genom kambodja och hem sen.
det blev tre kilo och det blev att kosta ungefär 300 kr.
inte alls farligt! helt klart värt det. så det skulle vara framme om en månad.
så jag får en liten tidig julklapp att öppna när jag kommer hem.
för jag lär ju ha glömt vad jag la i paketet då :P

på kvällen i lörsdag så åt vi mat på en turkisk restaurang.
jag åt meze för första gången. det var tokgott! 
om du inte provat, gör det. :)

nu är vi hemma i maetoob igen.
skolan börjar imorgon, en helt vanlig skolvecka framför oss.
förutom på torsdag, då ska det vara en sportdag, elever och deras föräldrar ska sporta hela dagen.
i veckan ska vi också dansa vidare med tjejerna och även lära oss några nya maträtter :) 

jag tänker på er där hemma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0