bättre lycka imorron!

hallå!
hittills har jag bara berättat om de bra dagarna, lekarna med barnen på skolan, festerna, stränderna, solnedgången osv. nu tänkte jag dela med mig av en av de mindre roliga dagarna. som idag, söndag.
igår så åt vi lunch på marknaden här i Trat. det var ett mindre bra drag.. i alla fall för mig.
jag vaknade runt tre-fyra inatt och mådde inte speciellt bra.
sen så sov jag inget fram till klockan sju, under den tiden hann jag spy tre gånger.
japp, så jag klarade mig inte från att må kasst. en månad och tio dagar klarade jag mig iaf!
imorse när vi vaknade till liv igen (dom hade inte hört mig när jag varit upp) så var jag inte så himla pigg.
så jag bestämde att jag skulle inte kunna lyckas resa ifrån Trat idag som vi tänkt.
vi blev alltså kvar en natt längre än tänkt, nadja och petter var ute i Trat och kikade mesta delen av dagen och jag låg utslagen i sängen, det har kännt som att jag befunnit mig på en sjukhusavdelning för rummet vi bor i ser ut såhär:

vitt, vitt, vitt. ett stort rum med tre sängar.
ett bord med en tv på och en toalett.
så att ha legat ensam här inne under så gott som hela dagen var inge vidare.
nu är nadja och petter tillbaka och jag mår lite bättre.
men jag har inte ätit mycket idag och känner mig inte så sugen heller.
jag tog en runda till 7eleven runt klockan fyra för att se hur det gick.
det gick bra i alla fall. men på vägen tillbaka gick jag förbi ett thaimatställe.
det luktade mycket och jag ville typ spy igen. usch usch.
ingen bra dag som sagt. men det kändes bra att röra sig lite.
jag hoppas innerligt att jag mår bättre imorron.
jag kommer bli tokig av en till dag här inne.
och vi behöver bege oss mot Chonburi för att på tisdag eller onsdag åka buss tillbaka till Chiang mai.

förresten, den här saken som jag försökte beskriva som vi satt och åt på på magic garden..
den har jag tagit kort på nu och den ser ut såhär:

den här fina saken önskar jag mig i julklapp, okej? :D
hehe, det var i allafall väldigt mysigt att sitta där och äta middag.
nu ska jag lägga mig i sängen igen...
bättre lycka imorron!
ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0