good day

idag har det varit en riktigt rolig dag!
vi gick upp vid kvart över åtta. sen gick vi till frukosten. idag fick vi inga nudlar utan vi fick cocosyoghurt och något slags bröd samt papaya :) min första lektion var inställd för mig eftersom eleverna hade prov i något ämne. 
så jag hängde med nadja när hon hade ettorna, så himla små och söta barn, man får mycket energi av dom!
andra lektionen hade mina femmor också prov så jag fick knalla tillbaka till nadja och hennes tvåor. där övade de på klädesplagg. de fick ett papper där de skulle stava orden. och en liten kille kunde inget av det så jag fick sitta bredvid honom och hjälpa till. hur liten kille som helst, några tänder hade han tappat och hur glad som helst. :) 
dom är så mysiga så man bara vill krama om dom :)

min tredje lektion blev heller inte av :P mina sexor hade också prov någonstans, deras sal var helt tom.
jag och nadja hade tänkt att ta ut dom att spela volleyboll men vi två spelade lite badminton ist :P
vi planerade för imorron och sen gick vi ner till lunchen.
idag fick vi en överraskning (vi är rätt trötta på och nudlar) till lunch, det var tomater, annanas och morötter i en god sås. samt en gurksoppa som var väldigt god :D 

när vi gick från lunchen ville några från min sexa att vi skulle vara med och spela.
de satt på golvet och hade fem stenar som de grejade med.
så vi satt oss där i ringen och såg på vad de gjorde.
det gick ut på att man skulle kasta ut alla fem stenar på golvet.
sen skulle man ta en, kasta upp den i luften och plocka upp en till och fånga den som var i luften.
tills man hade tagit upp alla, då fortsatte det med att man skulle ta upp två och sen tre och fyra stenar åt gången.
så himla mysigt och fint att de roar sig med sånt, de har verkligen inget elektroniskt utan får ta vad de har och komma på lekar :) sånt skulle man aldrig se i sverige.
och de tycker det är så himla kul när vi är med, det blir lite uppståndelse när vi är med. fler barn kommer dit och ställer som omkring och tittar och lärarna tar kort på oss :P de tyckte att jag var duktigt för jag lyckades nästa klara allt, det sista är att man lägger alla fem stenar uppe på handen och kastar upp och så ska man fånga alla.
tyvärr flög ju alla mina stenar åt olika håll :P
sen var de tvungna att gå till en samling innan nästa lektion.


nu är vi hemma och gör oss iordning.
klockan tre ska vi åka med lärarna till Doi Tao Lake.
där ska vi ha lite mer party med god mat, kareoke och dans :P 
eftersom vi hade några tjejer och dansade med dom igår så kommer de säkert tycka att vi ska visa upp att vi kan dansa idag. haha. vi får se vad som händer. :) idag slog vi på stort, jag och najda har faktiskt sminkat oss!
det är första gången sen vi kom hit. de har inte sett mig i målade ögonbryn någon gång så få se vad de tycker om det :P jag tänkte ha eyeliner också men den var visst kvar i sverige, hehe. men men :) 

imorgon är sista dagen i skolan innan lovet.
känns tråkigt att åka från alla goa barn.
men vi kommer i alla fall stanna i chiang mai i helgen.
så om någon är hemma vid datorn så kanske vi hinner skypea lite. :)
sen får vi se vart vi tar vägen på lovet.
det var tydligen för mycket vatten så man kunde inte ta buss ner till bangkok.
och flyga dit är lite för dyrt tycker vi, så vi får se om vi stanna här uppe i norra.
eller om vi tar oss till söder och någon härlig strand någon gång senare på lovet. 

ciao!!



Kommentarer
Postat av: Alex

Jag känner att jag är väldigt dålig på att kommentera. Men du ska veta att jag läser och det är jätteintressant att höra om alla dina äventyr! :)

Men hoppas att det kommer upp lite fler bilder snart :D

Ha det bäst!

Och jag saknar dig lilla vän.

Puss!

2011-10-06 @ 23:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0