Khlong Phlu Waterfall

idag var det en riktigt bra dag.
den började med frukost på min balkong.
bananer, yoghurt och salta kex! haha. 
tyvärr mådde petter dåligt så det blev bara jag och nadja idag.
vi begav oss ut för att hyra en motorcykel över dagen.
vi hittade en automat för 150 bath för ett dygn.
vi fick såklart den rosa motorcykeln, för vad skulle annars två tjejer vilja ha för någon om inte en rosa? :D

vi rullade iväg för att hitta vattenfallet Khlong Phlu.
på vägen upptäckte vi att vi glömt kartan hemma.
men det gjorde inget för det var skyltat så vi hittade dit!
vi traskade genom djungeln ett bra tag för att hitta in dit.
det var en hel del turister där, inte så stor suprise där.
det var bara att hoppa i vattnet och joina dom.
kallt som tusan var vattnet men väldigt skönt efter promenaden dit :P

vi kom tillbaka till petter runt ett ungefär.
som tur så var han hungrig då också.
så vi gick upp till magic garden restaurangen och åt lite.
när vi fått in maten så började det ösregna, bra tajming där!

jag och nadja tog vår rosa hoj och åkte vidare efter regnet hade slutat.
vi åkte mot andra hållet och kom tillslut till en pir.
man kunde gå ut dit och på vägen var det massa små stånd man kunde kika i.
det är ungefär som alla andra stället, samma saker.
vi satte oss vid piren och käkade lite minibananer som vi köpt.



sen åkte vi vidare och hittade en liten utkiksplats som vi stannade på.
det är galet att folk kan köra på vägarna här.
dom är hur snäva som helst och går upp och ner hela tiden.
folk kör inte snällt direkt xD
men det var roligt att köra motorcykel.
det var första gången för mig och det gick som på räls.
första gången jag kör på vänster sida av vägen också!

på kvällen käkade vi mat på ett ställe som låg nära här (vi ville inte gå så långt i regnet).
där åt jag den godaste hamburgaren nånsin!
jag vet inte vad de hade gjort med den, men den var så galet god! 
jag tänkte direkt på "green door, red neon sign" från himym :P

imorgon lämnar vi Koh Chang för att åka vidare till en stad som heter Trat.
den ligger ganska nära där vi kommer gå i land och det var tydligen mycket spännande marknader där.
så inatt sover vi här i bungalows, imorron.. vem vet! :) 

ciao!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0