lov!

igår var vi iväg med lärarna på ett sista party inför lovet.
de firade att de blir lite lediga :) 
så kvällen innehöll god mat, fiskar som var galet goda, sallad och gott vin!
här tar man i alla fall vara på all mat! det är en sak som är säker.
det som var kvar av fisken var bara två skelettben.
en tjej skär av huvudet och börjar med att gröpa ur ögat och äta det :P
sen försvann resten av huvudet ganska snabbt.
whiskeymannen högg in på en annan fisks inälvor.
jag var äcklad och fascinerad som tusan.
jag försökte att inte se så äcklad ut när jag tittade på när han åt upp det, haha! 

eftersom de här i thailand har socker på ALLT!
så blev vi vääääldigt glada när de kommer ut med en bricka saltade och varmrostade cashewnötter!
dom försvann fort, snacka om att man blir lite smått tokig när man väl får något med salt :P
ett exempel på sockret är här hemma finns det något kaffepulver och vi läste på det och de innehöll 44% socker!
lite väl mycket för våran smak, haha.

under kvällen så fick blev det dans och kareoke. 
vi dansade med lem och tim som mest var uppe och dansade.
de försökte få oss att sjunga YMCA och även Las Ketchup, som om de tycke att vi skulle kunna spanska också :P
men jag och nadja sjöng i alla fall Dancing Queen senare! 
vi dansade vidare och lyssnade på deras galna och ljuva toner.
festen började klockan fyra och vi var väl hemma runt klockan tio.
en väldigt trevlig kväll som vi kommer minnas 8D

nu har vi pratat med Kae och hon har hjälp oss lite med vad det kostar och hur man kan ta sig söder ut.
så på söndag ger vi oss av tillsammans med Yupin till Chiang Mai och därifrån på måndag åker vi med buss ner till en ö som är i södra thailand som ser helt gudomlig ut på de bilder vi sett! 
så vi kommer vara nere där under våra tre veckors lov. :)
det känns riktigt bra och jag ser fram emot att se turkost vatten och stränder! 

nu ska vi snart gå och käka lite mat.
få se om vi får några grodor eller ormar idag.
man vet aldrig vad som kan hamna på bordet :P 
helt klart ett galet land det här.
förhoppningsvis kommer det upp bilder i helgen.
på söndag vill jag till ett internetcafe där jag kan lägga upp lite :D

Ciaaaooo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0