mat

hej hopp mina vänner!
jag ska försöka lägga upp bilder nästa vecka.
nu i helgen kommer vi vara i chiang mai så då har jag nog inte tid. 
då lär jag ha fullt upp att se massa coola saker. som elefanter och tempel typ :D

idag har vi varit med kae på engelskalektion igen!
hon är sjukt duktig på engelska och en pedagogisk lärare, det är roligt att se. 
vi var med de äldre barnen som var ca 12-15 år och tittade.
sen var vi till de näst minsta barnen, supersöta! 

sen hade vi en timme att chilla innan lunch.
till lunch fick vi lurig thaimat som vanligt. 
stekta nudlar med ägg och annat grejs.
sen fanns det en gryta med allt möjligt i.
bland annat lever o.O
det såg jätteäckligt ut xD
vi fick även en typ banansoppa till efterrätt!
det var typ banan i kokosmjölk.
det såg ruggigt äckligt ut också för bananen var typ grå.
det var gott men det var ganska geggigt :P 

vi frågade igår om man kunde köpa frukt någonstans här.
det kunde vi inte men så fick vi frukt till maten idag ist.
vi fick melon, papaya och annanas, huuur gott som helst.
dom är så himla snälla som fixar allt bara vi frågar.

idag när vi skulle gå till skolan så hade jag också en groda i skon!
jag kollade i om det var något innan jag satt på mig den.
men grodan gömde sig i tån, hah.
jag blev jätterädd och kastade skon. 
nadja vände på skon och där ramlade en liten groda ur :P
vi har också blivit bitna av stora äckliga myror idag.
barnen högg ner grenar av ett träd och däri var det fullt med myror som klättade upp på en.
sjukt ont gjorde det när dom så jävlarna bet en :P

om tre timmar ska vi åka med rektorn till chiang mai.
vi får bo hemma hos yupin då under helgen.
dom är så sjukt gästvänliga här :)

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0