tuesday

idag är det andra dagen som vi undervisar barnen själva.
jag har barnen som är mellan 10-14 år.
igår var första dagen och det gick lite åt skogen.
vi var nervösa och när vi väl hade börjat så kändes det sådär.
det vi hade förberett för klasserna var ganska för lätt.
så de uppgifterna vi hade blev klara snabbt.
så igår efter skolan kände vi oss inge vidare.

men det var bara att ge sig på det idag också!
och det gick myckeeet bättre!
jag hade planerat en del saker men jag improviserade mer.
jag märkte att de kunde siffror väldigt bra.
så jag tog lite meningar och att de fick prata själva och berätta saker.
det var mycket svårare för dom och det som jag tänker fokusera på tror jag.
lära dom meningar och fraser som de kan ha nytta utav. 
så idag känner det mycket bättre.

och vi fick också veta att vi inte har några lektioner imorron.
för vaktmästaren som vi var på avskedsfest för han har inte slutat än.
så det blir mer fest imorgon!
barnen har inga lektioner för de ska förbereda för festen.
det vi ska göra istället är att följa med och titta på ett tempel på förmiddagen.
varje dag är som ett litet äventyr :)

(zandra, var det lättare att läsa denna gången? :))

ciaoo!!

Kommentarer
Postat av: Suzanne

Kulturenär verkligen annorlunda. :-)

Det är fantastiskt att få följa med erat äventyr så här. Nästan som att vara med själv, fast bara lite nästan. :-p

Hade varit grymt att få besöka er där.

Och det känns som om lilla Linda fastnat helt för Thailand. Hehe. :-)

2011-09-27 @ 11:44:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0