volleybolldebut

tjo!
inatt sov jag inte så himla mycket.
jag vaknade av något som prasslade i köket bredvid och att några hundar ute bråkade. 
sen så gick yupin och byggarbetarna upp galet tidigt och skramlade, pratade och lagade mat.
så jag var lagom pepp på att gå till skolan imorse.
vi åt en skum frukost, deras verision av vad vi vill ha till frukost.
vi fick en yoghurt som var supersockrad och något som liknade sockerkaka.
sen ställde de även fram en tallrik med tre munkar på :P
man kan ju säga att det är lite skillnad på maten här och hemma iaf.


sen på första lektionen så gick det bra! dom var duktiga och lyssnade.
de fick skriva ner lite engelska meningar och sen läsa dom högt för mig.
andra lektionen gick inte så himla bra, barnen var stökiga och ville eller förstod inte att de skulle läsa det som de skrivit högt för mig. men det gick helt okej ändå.


sista lektionen var med sjätteklassen.
där var klassrummet först helt tomt, sen dök det upp ungefär 5-7 barn.
när ingen annan kom dit så frågade de mig om jag ville spela volleyboll.
eftersom inte hela klassen var där så tyckte jag att det kunde vi ju göra :)
så vi gick ut på gården, satte upp nätet och började spela.
de brydde sig inte speciellt mycket om regler eller lika många spelare på var sida.
men det var väldigt roligt och de tyckte att jag var duktig :P
jag fick några "teatcher, very good" ibland, haha! 
jag brukar inte spela volleyboll så mycket men det gick ändå rätt bra!
efter typ tjugo minuter så såg dom nog att jag blev lite trött av värmen.
så då kom det en tjej med ett glas vatten till mig.
sen var det dags att dra sig tillbaka för barnens lunch var strax.
på vägen tillbaka till klassrummet så gick tjejerna och höll i mina armar.
tittade och tog på dom och så jämförde en tjej sin arm mot min :P
dom sa att jag var väldigt vit och sa "teatcher very beautiful".
här finns det nämligen whitening i varje lotion och ansiktsprodukt.
de vill vara vita och anser det som vackert och vi vill bli bruna och tycker att det är fint ist.
tjejerna höll i mig och kramade mig när vi kom upp till klassrummet.


så himla fin klass, den är helt klart roligast att undervisa också.
nu har jag sådär lagom ont i armarna, jag kommer ha blåmärken imorgon, dom syns redan lite.
höger arm är lite svullen redan men det var det värt! barnen hade kul och jag hade kul! :)
jag vill gärna spela mer volleyboll med dom när mina armar har vilat lite :P


imorgon har jag och nadja planerat att ta med våra sista klasser ut och leka lekar tillsammans!
det kan bli spännnade hur det ska gå att förklara och leka ute istället för att ha lektion.
men kae sa att det gick bra att vi gjorde det sista lektionen och det ska bli roligt :D


ciao!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0