Åka buss.

Jag har åkt fram och tillbaka till Falun en del nu senaste två veckorna. 
Så jag tänkte att jag skulle köpa ett busskort för att göra det lite enklare och billigare. 

Men att få veta vad ett busskort kostar var knepigare än vad man kunde tro. 
Första busschauffören jag frågade sa att jag skulle få betala 350 kr för ett månadskort. 
Super, tänkte jag! Det var ju helt överkomligt pris. 
Sen frågade jag en till busschaufför när jag åkte till Borlänge idag. 
Då fick jag till svar att det skulle kosta 540 kr för månadskort.. 
Okej, det kan jag ju också gå med på att betala för att kunna åka buss i en månad. 

Så jag frågade en gång till idag när var på resecentrum idag där i receptionen. 
Då fick jag det sista svaret på vad en månads busskort skulle kosta... 870 kr. 
Jepp, den lyckan varade ju länge. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0