Sådär, ja!

Det var den veckan det.
Veckan som gått har jag bott i Falun.
Jag har även jobbat hela veckan så jag har mest varit här på morgonen och kvällen.
Men det har funkat väldigt bra, bussarna går jättebra från jobbet och upp till lasarettet.
I fredags efter jobbet så hängde jag med Sara hem och kollade klänningar och babblade.
Klockan blev tio och jag ville mest bara lägga mig och sova någonstans.
Men jag begav mig till Falun för där vankades det klassfest (davids klass) och folk ville tydligen ha dit mig också.
Till min besvikelse så stannade inte bussen där jag ville utan jag fick gå från östra hamngatan och upp där de andra höll hus. Men promenaden gjorde i alla fall mig mindre trött.
Jag möttes av glada människor och musik och fyllon :D
Det var en bra kväll och jag är nöjd att jag kom dit ändå fast jag var trött.
Jag fattar inte att det ska vara så svårt att hålla sig vaken längre än kl tio? :P

Sen blev det lördag också, jag kom till jobbet och stod där och gäspade i några timmar.
Jag slutade klockan fyra och då ställde jag mig i omklädningsrummet och sminkade mig och satt på mig en klänning. Det vaknades nämligen julgala på lugnet i Falun med jobbet!

Jag hängde med Sara hem efter jobbet och grejade medan hon gjorde sig iordning.
Självklart kom vi iväg lite sent så vi var inte framme vid Lugnet kl 18.15 som det var sagt.
Men vi hade ett jävla flyt ändå och körde fram till ingången och hittade en PARKERING precis framför!!
Det händer ju inte! Men tydligen så händer det oss! Vi klev ur bilen och gled fram till resten av Julafolket.
Väl inne på lugnet så var det riktigt pampigt, granar, glitter, julbelysning, uppdukade bord osv osv osv.
Så blev vi placerade vid ett bord och så var det bara att börja ställa sig i kö till årets första julbord!
Tätt följt av en dessertbuffé! Det bjöds även på jacob öqvist som gjorde stand up.
Sist blev det en dundrande show med ett flertal artister och sist med inte minst Loreen som fick inta scenen.
Kvällen på lugnet fortsatte med rydell och quick och dansande.
Men jag var väldigt nöjd med det vi gjort hittills så jag åkte med Sara som skulle hem till Borlänge och jag hoppade av i stan i Falun och mötte upp David som hade besök från Rättvik och hängde med dem resten av kvällen.

Igår skulle jag egentligen åkt hem till Säter men jag blev övertalad att komma tillbaka till Falun.
Så igår ritade vi på ett duschdraperi och såg på Catch me if you can, eller ja, David och Daniel tittade i alla fall på den filmen. Eftersom klockan var efter tio så däckade jag lite på David så jag kan inte direkt säga om filmen var bra eller inte. Så kan det gå. Men kanske inte så konstigt med en helg med lite sömn och jobb. Då blir man lite trött.

Nu ska jag bege mig till Kupolen och träffa mamma och kika på lite julklappar.
Sen ska jag hem till Säter minsann. :)

Det kommer lite bilder sen också från julgalan med mera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0