Work work!

Jag kikade på mitt schema idag på jobbet och insåg att jag bara jobbar en dag nästa vecka!
En dag! Det är ju inget, det är inte ens en heldag är det heller.
Det känns ju lite kasst. 
Jag blev nästan lite stressad över att ha så mycket ledig tid... 

Det är drygare att jobba sällan och korta dagar än många i rad. När man jobbar mycket så blir man van att vara där och jobba. Annars får man ont i fötterna och benen när man bara är där ett par timmar. Man tänker också att man "bara" ska jobba i fyra timmar men så tar det lång tid ändå bara för att man har inställningen att man kommer sluta jättesnart. När man jobbar så lite så vill man ju roa sig och ta vara på sin lediga (arbetslösa?) tid och då vill man göra saker hela tiden. Det kostar ju en massa pengar då, sen när man får lön nästa gång så får man knappt nån lön för att man jobbade så lite innan. Det blir liksom inge vidare bra. Men oktober är ju lite klämmånad där inte så mycket händer. Blir bättre när det bli november och december när det börjar rulla på lite mer igen. 

Sååå. Om nån vill göra något så äre bara att höra av sig. För ja.. jag kommer ju vara ganska tillgänglig veckan som kommer. Jupp. Ciao! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0