Tankar.

Idag så vaknade ju runt halv sju och kunde inte somna om.
Så jag låg i sängen och funderade ett tag.

Nu de senaste veckorna så har jag, som ni har sett, köpt en jättefin telefonbänk. Igår köpte jag även ett nyckelskåp som jag också blev helt kär i. Då kommer ju automatiskt känslan av att man vill ha någonstans att göra av dem! Folk har sagt till mig och frågat om det inte är dags att flytta till något eget...

Det är klart att jag vill göra det.
Men det är så många andra tankar som kommer studsande när jag börjar tänka på det. Vart skulle jag bosätta mig? Borlänge vore ju mest passande eftersom jag har jobb där. Men jag har ju ändå inget heltidsjobb och vissa månader är det inte en hel lön som trillar in på kontot.
Ska jag ta upp studierna och börja plugga? VAD ska jag plugga? Jag har ingen aning... Om jag skulle hitta en passande utbildning, då kanske jag måste flytta vilket jag tror skulle ta emot en del.

Så... att flytta hemifrån vore ju riktigt skönt, men dyrt på samma gång. Men jag tror att jag mest är rädd att bli "fast", just nu kan jag spara pengar och jag kan ta ledig från jobbet och åka iväg utomlands om jag känner för det. Men jag låg också och tänkte på hur fint jag skulle kunna få det i min lägenhet. David har tapetserat hyllor som han satt på väggen hos sig, det var ju en jättekul ide. Så jag låg och tänkte om jag skulle göra det med min hylla som hänger ovanför sängen. Och man skulle ju också kunna göra det med min byrå som börjar bli lite sliten.

Det finns mycket man skulle kunna göra och som man vill göra. Men just nu är jag mest förvirrad. Ja, god morgon förresten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0