Dag fjorton.

Oj, vilken jädra dag! Det har varit en minst sagt spännande dag idag. Det började med att vi gick upp tidigare för att fixa så mycket som möjligt i butiken innan kunderna släpps in klockan nio. Så min klockan ringde 05.15 imorse, vissa hade det ju som sagt värre som började jobba kl 04. Det var tydligen inte nog synd om dem... För när vi kommer vandrandes till jobbet ungefär tio i sex och kommer fram till ingången, då ser vi att det sitter ett gäng med folk där. Vad i helvete tänker vi... Då har de som skulle börja klockan fyra setat där sen dess för att det gick tydligen inte att larma av och gå in i butiken. Så när de hade försökt komma in (de hade sagt till dagen innan att de skulle komma tidigt idag) så hade larmet gått! Ingen securitas hade dykt upp och de kunde ju inte gå därifrån eftersom de börjat larma. Så där satt de, klockan fyra på morgonen, larmet tjuter och de kan inte bara gå tillbaka å lägga sig. Snacka om att vi blev paffa när vi kom dit. Klockan sex så kom securitas och en ansvarig och släppte in oss.

Snacka om dryg start på morgonen men folket var tydligen på rätt bra humör ändå. Jag är dock glad att jag fick ligga i sängen och sova istället för att sitta där och bli hypnotiserad av larmljudet.

Ja, sen när vi kom in var det ju bara att ösa på! Och det är just det som vi har gjort idag, vi har kommit jättelångt! Det känns riktigt bra. Så vi fick beröm idag att alla haft ett så bra tempo under dagen. Så vi fick som tur var gå hem klockan sex istället för klockan sju. Det var vi tacksamma för!

Men eftersom vi började tidigt idag så blev det ingen frukost före jobbet utan klockan nio istället. Så vi gick tillsammans allihopa och åt frukost på hotellet. Det var ett riktigt trevligt avbrott. Vädret var dessutom jävligt fint idag också, det snöade och solen sken. Hade ju inte varit fel att få vara ute lite i det fina vädret. Men tur att vi fick se solen lite i alla fall. Vi tog glatt emot mer sol när vi åkte iväg på lunchen och åt thaimat i stan. Det var riktigt gott och trevligt, vi blev ett par stycken som åkte dit. :) Det blev även ett par välbehövliga skratt på vägen hem. Det är en sak som är rätt bra med att vara så trött som man blir av att jobba dessa pass, saker som är roliga (behöver inte ens vara roliga ibland) blir ännu roligare!

Nu sitter jag här i min mini hörnsoffa och vilar fötterna! Har precis duschat och smörjt in mig, snacka om att jag blir torr av det här. Tror att det är de sträva byxorna som tar kål på mina ben, gör liksom lite ont att ställa sig i duschen. No good.

Mat nere i hotellrestaurangen nästa! Det behövs nu! Vilket ös idag, hoppas imorgon går lika bra. Då ska jag gå över på klädavdelningen. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0