Bra måndag!

Jag skulle vilja påstå att jag är ganska så nöjd med min lediga måndag. Jag började dagen med att ta en lagom sovmorgon fram till halv tio! Då tog jag och mammas oss en tur på stan och handlade blomjord och honungsmelon och passionsfrukt! Jag kom på att jag skulle plantera de frukterna också. Nu ligger fröna på torkning och ska sättas ner i jorden i morgon innan jobbet. 

Jag grejade omkring här hemma fram till kl tolv då jag begav mig till Borlänge och uträttade ärenden. Sen vidare till Falun till klockan två där jag hämtade ut mina nygjutna sulor till mina jobbskor. De var väldigt höga i hålfoten och stenhårda, det ska bli riktigt intressant att prova att ha dem på jobbet imorgon. Killen sa att jag skulle ge det en vecka och sen se hur det känns eftersom det tar ett tag för fötterna att vänja sig med sin nya miljö. 

När jag var klar där så tänkte jag hinna träffa David innan han skulle iväg och jobba men det hann jag ju självklart inte, han hade redan hunnit åka från skolan. Men jag träffade på hans roommate Simon som släppte in mig i deras lägenhet så att jag kunde se om mina växter fortfarande var vid liv. Det var dem :D 

Klockan halv fyra träffade jag Rickard och Jessica på MB Falun och körde lite gym samt cx. Det kändes riktigt bra att komma iväg och träna lite, det känns bra i kroppen nu och jag satsar på att ta en springtur imorgon bitti innan jag ska iväg och jobba. Jag lär komma igång med träningen nu, det har stått still alldeles för länge. 

Väl hemma i Säter igen så blev det lite korvstroganoff med blomkålsris till middag, riktigt gott och det behövdes efter träningspasset. Nu sitter jag här och softar i soffan och ska snart ta tag i lite städning. Kanske röja ur lite gamla kläder ur min byrå som jag inte använder. Vi får se om jag hittar någon ork att ta tag i det. :) 

Jag tänkte bara visa min nya kjol som jag beställde från H&M som jag blev nöjd med! :)


Och med det så säger jag over and out. Ciao och godnatt! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0