Igår kväll.

Igår när jag åkte buss från Borlänge till Falun, på väg hem till David, utan David. Han skulle till Rättvik en sväng.
I alla fall så är jag trött sen klättringen och trött i fötterna.
Så jag tänker att jag går av på stan för stadsbussen går så passande fem minuter efter jag kommit fram till östra hamngatan. För den bussen går kvart i varje timme. Bara vissa timmar den går två gånger per timme. När jag då går av bussen och märker hur kallt det är ute så går jag bort till Falugatan där bussen går ifrån. Bussen står inte där, jag tänker att den kommer väl snart. Går bort till hållplatsen och kollar. Då går bussjävlen dessa tider:
17.45
18.45
19.45
21.45

Jaha?! Det var ju jävligt kul. Då har jag gått av bussen på stan i onödan och kunde lika gärna ha suttit kvar på den och gått från lassarettet. Vad händer just den timmen som är så viktig? Varför går det en buss i timmen varje vardag förutom kvart i nio? Trött, hungrig och frusen blir man ju lagom nöjd när man upptäcker en sån sak.
Jag kom ju hem tillslut och fick en promenad på köpet. Sov gott sen gjorde jag i alla fall :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0