Kikärtor!

Jag har en app på telefonen som heter Arla Köket, där brukar jag sitta och kika efter goda recept. Jag hittade ett som hette kikärtsgryta med kycklingfärs. Intressant tyckte både jag och David. Det blev jättegott av det receptet! 
Man stekte kycklingfärsen (jag hade aldrig hört talas om sån färs tidigare) hade i vitlök, broccoli, purjolök, krossade tomater (jag tog passerade tomater), en grönsaksbuljongtärning och en jävla massa kikärtor. 800 gram för att vara exakt. Till sist hade man i en halv burk Arlas typ creme fraiche, paprika och chili. 

Det blev jättemycket mat och så åt vi det med ris och majonäs till. Idag när jag åt det igen så hade jag också rödbetor till som passade bra! Nu sitter jag och tittar på recept till kikärtbiffar! Jag blir alldeles hungrig igen fast jag åt precis :P
 

Gott klet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0