Vad händer?

Det har varit 24 händelserika timmar det senaste dygnet. Att jobba natt på Brage inatt var inte lika enkelt som natten innan. Jag kämpade med att hålla mig vaken, tiden gick sakta fram och jag hade lite krångel med en gäst som inte fanns med på listan som jag fått. Som tur var så kunde jag ringa till First Hotel Grand i Falun och få hjälp därifrån. Tjejen som jobbade natt där hade jobbat extra på Brage innan så hon hade inlogg där och kunde därför från Falun gå in i systemet och kolla upp gästen så att han fick sitt rum som han hade bokat.
När jag slutade kl sju så kämpade jag med att hålla mig vaken på bussen till Säter och när jag kom hem så däckade jag ordentligt och sov fram till kl fyra då mamma väckte mig. När jag tittade på telefonen så hade jag ett missat samtal, jag tänkte att det var säkert Brage som ringt och undrat något men när jag tittade närmare så var det ett 08 nr som hade ringt. Det visade sig att det var ett av jobben som jag sökt som hade ringt mig och att jag var välkommen på jobbintervju imorgon kl 13. Jag fattade inget, nyvaken som jag var men blev såklart jätteglad.
Jag och mamma tog en tur till Borlänge och gjorde lite snabba ärenden. Vi kom väl tillbaka till Säter strax efter sju och då kom jag på att det vore ju en bra idé att ta med lite cvn till Stockholm och passa på att lämna några såna när jag ändå är där och ränner. Jag springer in och ska malia mig själv mitt cv så jag kommer åt dem från datorn på mammas jobb där vi brukar skriva ut. Då ser jag att jag har fått ett mail från Ikea. Där stod det att dem vill träffa mig och att jag är välkommen på arbetsintervju på fredag den 11e! Min puls for upp i taket och jag blev igen jätteglad och ringde direkt till David och berättade. Jag hänger verkligen inte med på vad som händer idag, jag har haft hög puls hela kvällen och har knappt kunnat sitta still. Nu har jag äntligen lyckats samla mig lite. Jag ska slå på lite serier och titta på och hoppas att jag tillslut blir trött så det blir imorgon någon gång :P Jag är så rastlös och vill åka på en gång. :)

Håll tummarna att jag kan somna i vettig tid och sova hela natten :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0