Vad händer?

Det har varit en rätt så lurig dag idag. Den började med att jag vaknade vid nio och satte mig och surfade på alfa kassa och blev på mindre bra humör. Sara traskar förbi vardagsrummet utan ett enda hej eller god morgon, jag sitter kvar i soffan och grejar vidare. Efter en stund kommer hon och frågar om jag ville med och kika på hundvalpen. Och sa att hon sovit så dåligt å var inte heller på så piggt humör. :P Men självklart ville jag följa med och kika på vovve. Hon som vi skulle träffa hade sagt igår att halv elva skulle hon till veterinären i Falun och då kunde vi komma. När hon väl svarade på att vi kunde komma och kika så var klockan fem i tio. Det var bara å slänga på sig vettigare kläder och i med något ätbart. Vi kom ju inte dit i tid så klart men det gjorde tydligen inget för det var väntetid med undersökning å vaccination osv. Vi fick träffa Irma och gosa med henne. Sötaste lilla tjejen.
 


 
Vi hade inte planerat att Irma skulle följa med oss hem idag men när hon frågade om Sara ville det så var ju självklart svaret JA. Snabba affärer här minsann. Hon som sålde Irma ville gärna köpa en lite hundkoja och mat och leksak till henne innan vi åkte. I bilen blev Irma inte så nöjd, var nog väldigt läskigt att åka bil. Hon gnällde och ville inte sitta stilla. Men när hon fick krypa ner i den nya lilla kojan så blev allting bättre. Sara kunde springa in på Jula och köpa lite nödvändigheter och vi satt kvar i bilen. Nu har Sara och Irma åkt ut på landet till hennes föräldrar, så att hunden inte ska behöva vara ensam något en tid framöver. 

Vi hann även med att kika på en lägenhet som jag gjort intresseanmälan på. En ett på hushagen. En jättegullig tjej som visade den. Jag blev dock lite osäker på om jag gillade den, trappuppgången kändes som en studentlägenhet. Första våningen, luktade konstigt i badrummet (gammalt hus, gamla rör). Det som var bra var att köket var stort nog att få plats med ett litet bord, stora fönsterbräden så att man kan få plats med massa plantor å blommor! ;) Billig i hyra. Frågan är ju bara om det är värt det att chansa och tacka ja till den och kanske flytta dit utan att ha ett jobb... Det får jag klura på.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0