Rörig start.

Idag skulle jag ta mig hem från Rättvik efter nyårsfirande där. Det gick ju lagom bra att ta sig från punkt a till b. David skjutsade ner mig till bussen och jag ställde mig där och väntade. Bussen var ca en kvart sen. Så hoppade jag på och när vi väl var inne i stan i Falun så insåg jag att jag skulle inte hinna att gå till tågstationen utan jag hoppar av och byter till bussen som går till Borlänge som stod där så fint och väntade. Då skulle jag ha tio minuter på mig att köpa biljett och gå på tåget i Borlänge, där ligger ju allt i samma hus liksom. På bussen försökte jag köpa mig själv lite tid genom att köpa tågbiljetten via SJs hemsida, men det gick ju helt åt skogen. Funkade inte alls och mitt lösenord blev spärrat. Då blev man ju lagom nöjd och glad där man satt och inte alls var hungrig heller :P Väl framme i Borlänge så skyndar jag till första bästa biljettautomat och tänkte att detta kommer jag ju hinna, kanske hinner köpa en korv också! Jag börjar knappra på automaten och kollar på displayen som visar tågen. "Tåg inställt, ersättningsbuss". Jahapp, jag går in till SJs resebutik och frågar om vart bussen går från och går tillbaka och ska köpa biljetten, då lägger båda automaterna av. Jag går in till killen som jag pratade med nyss och frågade om jag kunde köpa biljetten av honom och det kunde jag. Han börjar knappra och sen säger han att systemet ligger ner.... Japp... Då sa han att jag skulle prata med busschauffören och säga att jag inte lyckats köpa någon biljett.
Då blev jag alldeles för trött och irriterad för att göra det, så jag gick och köpte mig lite sallad med kycklingspett och feta. Väntade i en halvtimme och tåg bussen som gick till Säter då i stället. Det mesta kändes lite bättre efter att jag fått i mig lite käk.

När jag kommit hem hämtade jag en stereo som jag skulle sälja till en person i Borlänge vid halv sju. Då var klockan redan sex så det var bara att åka igen. Han ville ha den och det var super eftersom att den bara stått i massa år. Därefter tänkte jag att jag skulle gå på combaten kl 19. Men eftersom att jag har sådan koll så insåg jag sen att det var ju inte tisdag utan torsdag idag och då började ju combaten kl 17.45 och inte 19.00. Då blev jag trött igen och åkte raka vägen hem och satt mig i soffan. :P

Så kan det gå och jag tog mig hem och blev av med stereon och träna får jag göra en annan dag! Imorgon ska jag och PJ och Sara bygga lunch tillsammans och se vad som har hänt. :)
Tack och hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0