Nytt år, nytt cv?

Ja man kanske skulle renovera sitt cv lite för varje år som går. Kan ju vara bra. Jag har tyckt att jag har ett bra cv, konkret och lättläst osv. Men nu när jag gjort om det så tycker jag att det blev mycket bättre. Jag var faktiskt på en bazaar här på Kulturhuset som hade utställare om utbildning, jobb och starta eget. Jag var redan inne i stan den dagen så jag passade på att gå förbi och kolla. Det fanns inga intressanta jobb eller utbildningar tyckte jag. Men jag hittade på en annan intressant grej. Det var nämligen arbetsförmedlingen som var där och hjälpte en med ens cvn och gav feedback. Väldigt smart och bra grej tycker jag. Så jag gick dit och började prata med Lotta som jobbar på af i Stockholm. Hon tyckte jag hade ett bra cv som var lättläst och bra men jag kunde ändra på lite grejer. Bland annat att själva cvt just bara är en uppradning på vad man gjort tidigare och gav tips om hur jag bättre lägger upp det. Samt hur man ska formulera jobbansökan som hon kallade det istället för personligt brev. Det var nyttigt att höra det från en annan synvinkel. Lotta var en mycket bra, peppande och inspirerande person som jag är glad att jag gick fram till för att få feedback. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0