Lasange.

Jag och David gjorde lasange för flera dagar sen. Dock lyckades det inte så jättebra. Den hade bra potential men den blev supertorr. Men vi åt lasange i flera dagar trots det. Sen kom spåman en dag och hängde med oss, då blev det som det brukar, tacos på menyn. När jag var ledig i igår så tänkte jag att jag har ju tacofärs och lasangeplattor kvar, så jag provar att göra en till lasange. Nu när jag vet vad vi gjorde för fel första gången.

Denna gång lyckades jag bättre. Det blev faktiskt väldigt smarrigt. Därför tänkte jag dela med mig av det receptet till er. :)

Jag värmde upp tacofärsen i stekpannan, hällde i en förpackning av passerade tomater. Hade massa oregano och svartpeppar. Hittade lite piri pirisås i kylskåpet som fick åka ner i köttfärsen också. Sist hade jag i en förpackning av kidneybönor.

Till den vita såsen. Då smälte jag smör, i med maizena och mjölk. Det till bli tjockt och jag hade i ostskivor, vitpeppar och muskotnöt. Det verkade som att såsen skar sig lite men det fick vara så :)

I med plattor i botten på en form och på med köttfärsen och på det la jag babyspenat. Ett lager till med plattor, köttfärs och spenat. Ett sista lager med plattor som jag la tomatskivor på och ost ovanpå dem. Sist men inte minst hällde jag över den vita såsen! Det hade gärna fått varit lite mer av den. Men men, får göra en till när vi inte ätit lasange i typ en vecka i sträck. :) In i ugnen i 15-20 min och sen klar!!

Jag blev riktigt nöjd. Gott och lite annorlunda. Det passade väldigt bra med spenat, kidneybönor och det smakade lite extra när jag hade haft i piri piri. Lät det intressant? :) Prova vet ja!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Gött med lasagne. Angående att såsen verkade skära sig kan bero på att den fortsatte koka efter att du haft i osten. Om man gör ostsås får den inte koka efter man haft i osten då blir den gryning i konsistensen.

Svar: Ja, supergott faktiskt :) Räcker länge om man gör en lasange med :) Jahaa! Då var det antagligen därför för det blev lite grynigt faktiskt. Men då vet jag det tills nästa gång :)
bejk.blogg.se

2015-01-10 @ 22:06:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0