Nytt sätt.

Vi vet ju alla att mobilen är alla människors bästa vän nu för tiden. Allting utvecklas ju och vi har blivit beroende av mobilen men den har också gjort saker och ting enklare. Så klart. Men en sak som jag har tänkt lite på. Det är att jag tycker att det känns lite lurigt att sitta och smsa med chefen nu mera. Det gjorde jag också med chefen på Jula i Kurvan. Men innan det kan jag inte minnas att jag gjorde det. Min chef skickade ett sms idag strax innan två där det stod "är det någon som vill jobba extra nästa vecka?". Jag säger inte att det är ett dåligt sätt, det är snarare ett bra sätt för då hinner man tänka på det och man ser alltid sina sms tillslut. Istället för att man alltid ska vara tillgänglig att svara i telefon. Det var inte jag vid halv två idag. Det enda jag ville säga är att jag är rätt ovan med detta sätt att kommunicera med chefen. Men för min del så funkar sms-kontakt väldigt bra. Enkelt för chefen också, skicka ut ett sms till alla som han har som extra och se vem som svarar först. Istället för att ringa tio samtal där kanske inte ens hälften svarar.

Jag fick extra pass nästa vecka. 12-22, inventering, hurra :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0